Прес-центрНовиниЧітке розмежування повноважень між всіма рівн...
Новини

23.10.2020, 16:25

Проходять підсумкові сессії місцевих рад

Інші новини

22.10.2020, 16:05

Представники виконавчих апаратів Донецької і Харківської обласних рад провели онлайн-нараду з актуальних питань розвитку місцевого самоврядування

21.10.2020, 16:10

Відбулися сесії місцевих рад

20.10.2020, 16:45

Міністерство цифрової трансформації України оголосило переможців конкурсу «Дієва Громада»

19.10.2020, 09:40

Три місцеві громади Донецької області отримали нагороди конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування» 2020 року

Чітке розмежування повноважень між всіма рівнями місцевого самоврядування та виконавчої влади. Які законодавчі новели пропонує Мінрегіон

01 жовтня 2020 року, 12:55

Мінрегіон презентував профільному парламентському Комітету нові редакції проектів законів «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».

Активне розроблення проектів документів міністерство завершило ще в червні. Відтоді проектні норми проходили громадське та експертне обговорення, з центральними органами виконавчої влади аби врахувати слушні пропозиції учасників реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Необхідність нових законів, які врегулюють діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів, продиктована реформуванням системи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода поінформував, що проектні норми містять чимало новел. Адже, до прикладу, діючий закон «Про місцеве самоврядування в Україні» набув чинності 23 роки тому і за цей час змінювався більше 130 разів. А це означає, що він застарів і реформована система місцевого самоврядування потребує сучасного законодавчого забезпечення.

За словами В’ячеслава Негоди, базовими новелами законопроекту про місцеве самоврядування є чітке розмежування сфери компетенції держави та місцевого самоврядування та встановлення правил наділення місцевого самоврядування повноваженнями держави. Також розмежовуються повноваження кожного рівня місцевого самоврядування і розширюється автономія місцевого самоврядування, але при цьому чітко регламентується порядок забезпечення законності рішень місцевого самоврядування.

«Ми пропонуємо закріпити умови передачі повноважень від держави органам місцевого самоврядування, чіткі гарантії для стабілізації системи публічної влади. Пропонуємо законодавчо заборонити наділяти орган місцевого самоврядування повноваженнями посеред бюджетного року і змінювати рішення про зміст, обсяги повноважень частіше, ніж раз на три роки. В проекті визначено  повний перелік власних повноважень органів місцевого самоврядування базового рівня, які виконуються в обов’язковому порядку, і закріплюється суттєва новація - їхнє право вирішувати будь-які питання місцевого значення, не віднесені законом до компетенції державних або органів місцевого самоврядування інших рівнів», - сказав В’ячеслав Негода.

Він також звернув увагу на те, що проектні норми розширюють організаційну автономію органів місцевого самоврядування:

«Рада самостійно визначає свою структуру, штатну чисельність працівників та умови оплати. Водночас доцільно визначати стелю таких виплат з урахуванням обсягу навантаження та відповідальності.  Держава не може втручатися в цю компетенцію. Рада утворює виконавчі органи. Законопроектом пропонується не утворювати виконком як колегіальний орган, а діяльність виконавчих органів буде координувати голова громади. Він, до речі, визначений як головна посадова особа ради громади, його виконавські функції підсилено. В законопроекті пропонується змінити підходи до чинного порядку щодо рішення ради громади про дострокове припинення повноважень голови громади і покладення виконання функцій голови на секретаря ради. Практика засвідчила, що цей порядок провокує конфлікти між радою і головою та є «мотиватором» для багатьох секретарів рад відправити голову у відставку. Тому, якщо і передбачати таку можливість, то лише за чітко прописаною процедурою і обґрунтуванням. Як варіант пропонується не більше половини голосів, а за рішенням 2/3 від складу ради громади, а також обов’язковим наслідком має бути і одночасне припинення повноважень ради громади та дострокові вибори, щоб кінцеве рішення приймали виборці, а не депутати».

Суттєві зміни, які пропонуються і стосуються діяльності місцевих державних адміністрацій, за словами заступника Міністра розвитку громад та територій В’ячеслава Негоди, - це розмежування повноважень ОДА та РДА, регламентація їх діяльності, визначення сфер їх відповідальності.

Запропоновано нові підходи до структури місцевих державних адміністрацій. Зокрема, визначено блоки самостійних структурних підрозділів, що відповідатимуть за конкретні напрямки: виконання делегованих повноважень районних та обласних рад; координація діяльності терпідрозділів ЦОВВ; забезпечення законності.

Заступник Міністра поінформував, що в межах структури місцевих державних адміністрацій пропонується розмежування виконавських, координаційних та повноважень забезпечення законності (за принципом: хто виконує, той не контролює).

Презентовані законопроекти Комітет взяв до відома. За словами Андрія Клочка, голови Комітету, законопроекти направлять на експертизу до Ради Європи.

Прес-служба