Прес-центрНовиниВиконавчий апарат Донецької обласної ради вні...
Новини

11.04.2024, 06:40

Проводиться XVІІ Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків "МОЇ ПРАВА-2024"

Інші новини

06.04.2024, 07:15

Публічні консультації

26.03.2024, 14:15

Уряд ухвалив важливі зміни щодо виплат переселенцям

13.03.2024, 11:35

Про онлайн курс « Декларуйся»

26.02.2024, 15:15

Тренінг на тему: TONE FROM THE TOP: ефективний антикорупційний менеджмент в організації

Виконавчий апарат Донецької обласної ради вніс пропозиції щодо законодавчого врегулювання механізму реорганізації районних рад

11 вересня 2020 року, 14:40

В рамках реформування місцевого самоврядування та децентралізації влади на розгляді Верховної Ради України знаходиться проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів», реєстр. № 3651 від 15.06.2020.

Виконавчим апаратом обласної ради спільно з районними радами області розглянуто зазначений законопроект та висловлено зауваження та пропозиції до нього.

В пункті 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту визначаються норми щодо ліквідації і утворення районних рад у зв’язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої (утворенням нових укрупнених районів).

Зокрема передбачено, що особливості реорганізації та правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали районним радам як юридичним особам публічного права, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень бюджетного законодавства, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про передачу об’єктів  права державної та комунальної власності».

Крім того, Кабінету Міністрів України доручається затвердити:

- порядок реорганізації та правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали районним радам як юридичним особам публічного права, у зв’язку із утворенням (ліквідацією) районів;

- порядок розмежування компетенції та взаємодії органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій з питань реалізації права власності на майно територіальних громад, спільне майно територіальних громад районів, перерозподілу або об’єднання бюджетних коштів із відповідним перерозподілом прав та обов’язків між органами місцевого самоврядування у зв’язку з утворенням (ліквідацією) районів, затвердженням територій територіальних громад.

Проте зазначені норми не узгоджуються з вимогами частини другої статті 19 Конституції України та порушують принципи місцевого самоврядування, закріплені в Конституції України.

Виходячи зі змісту статей 140, 146 Конституції України, порядок здійснення місцевого самоврядування, включаючи порядок управління майном комунальної власності, мають визначатись законом, а не нормативними актами органів виконавчої влади. Відповідна норма закріплена і в пункті 10 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з якою правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається законом.

Підготовлені пропозиції до законопроекту № 3651 щодо законодавчого врегулювання механізму реорганізації районних рад направлені до Української асоціації районних та обласних рад для обговорення на Всеукраїнській нараді-семінарі з актуальних питань децентралізації, яка відбудеться 14-18 вересня поточного року у Затоці Одеської області.

Прес-служба