Прес-центрНовиниВідбулись консультації щодо проєкту Закону пр...
Новини

26.03.2024, 14:15

Уряд ухвалив важливі зміни щодо виплат переселенцям

Інші новини

13.03.2024, 11:35

Про онлайн курс « Декларуйся»

26.02.2024, 15:15

Тренінг на тему: TONE FROM THE TOP: ефективний антикорупційний менеджмент в організації

15.02.2024, 13:40

Саміт міст та регіонів при Раді Європи в місті Монс

07.02.2024, 15:10

Рада продовжила воєнний стан до 13 травня 2024 року

Відбулись консультації щодо проєкту Закону про Держбюджет України на 2021 рік: пропозиції Ресурсного центру УАРОР

04 вересня 2020 року, 11:00

3 вересня 2020 року відбулися консультації щодо проєкту Закону про Державний бюджет України на 2021 рік, які провело Міністерство фінансів України із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування, на виконання норм Закону України "Про асоціації органів місцевого самоврядування".

Ресурсним центром зі сталого місцевого розвитку УАРОР були підготовлені наступні пропозиції.

Відповідно до статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень. Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим конституцією або законом.

Частина 3 статті 142 Конституції України передбачає, що  держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.

Виходячи з цих норм пропонується забезпечити виконання повноважень районних і обласних рад відповідним фінансовим ресурсом.

Окремо звертається увагу на потребу у забезпеченні наступного.

  1. Важливим також є належне фінансування галузі охорони здоров’я , зокрема забезпечення фінансування галузі в обсягах, що відповідають макроекономічним показникам, визначеним на відповідний рік соціальним стандартам, а також необхідності забезпечення громадян належним рівнем медичної допомоги. Крім цього, необхідно врахувати забезпечення життєво необхідних витрат на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет, лікування хворих на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу, на виплату щомісячної державної допомоги ВІЛ-інфікованим дітям, які включені до витрат за рахунок медичної субвенції.
  2. Забезпечення органів місцевого самоврядування відповідним фінансовим ресурсом на утримання закладів охорони здоров’я, освіти та інших, що перебувають у спільній власності територіальних громад.
  3. Необхідним є передбачення у Державному бюджеті на відповідний рік компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян. У разі необхідності пропонуємо розглянути можливість внесення змін до Бюджетного кодексу України.
  4. Наділення районних і обласних рад відповідним фінансовим ресурсом на здійснення повноважень шляхом закріплення частки відповідних податків та/або надання субвенцій за формульним розрахунком, що покриватиме відповідні витрати на виконання повноважень (можливо за прикладом субвенції польським повітам в залежності від кількості населення).
  5. Передбачення відповідних коштів для районних рад, у зв’язку з реорганізацією районних рад (зокрема виплати відповідних коштів при звільненні працівників у зв’язку з ліквідацією районних рад).

Прес-служба