Прес-центрНовиниДепутати Донецької обласної ради просять Верх...
Новини

02.05.2024, 11:20

Засідання ради управління людськими ресурсами при НАДС

Інші новини

30.04.2024, 09:30

Фестиваль Олега Скрипки "Країна Мрій"

11.04.2024, 06:40

Проводиться XVІІ Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків "МОЇ ПРАВА-2024"

06.04.2024, 07:15

Публічні консультації

26.03.2024, 14:15

Уряд ухвалив важливі зміни щодо виплат переселенцям

Депутати Донецької обласної ради просять Верховну Раду України не затверджувати законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» у запропонованій редакції.

12 червня 2015 року, 12:00

Донецька обласна рада направила лист голові Верховної Ради України Володимиру Гройсману, Комітету Верховної Ради з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, депутату Верховної Ради України Сергію Таруті та Президенту Української асоціації районних та обласних рад Сергію Чернову з проханням не затверджувати законопроект № 2004а від 03.06.2015 «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» у запропонованій редакції.

Наводимо текст листа:

 "В Комітеті з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин опрацьовується законопроект № 2004а від 03.06.2015 року «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» щодо посилення контролю за переміщенням осіб та вантажів(товарів) через тимчасово окуповану територію України. Проектом  пропонується:

       -  визнати на рівні закону окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей тимчасово окупованою територією України. Їх точний перелік буде визначатись рішенням Верховної Ради України;

      -  обмежити в’їзд громадян України на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї. В’їзд та виїзд допускається лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду- виїзду у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

        - заборонити ввезення вантажів (товарів) на тимчасово окуповану територію України та вивезення вантажів (товарів) з неї, крім вантажів (товарів) з гуманітарною допомогою, які ввозяться виключно під контролем спеціально делегованих представників Організації з безпеки та співробітництва в Європі або за участю Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця.

Депутати Донецької обласної ради звертаються до Вас з проханням не приймати цей законопроект в запропонованій редакції враховуючи наступне.    

Запропоновані норми щодо обмеження пересування суперечать ст.13 Загальної декларації прав людини, проголошеної Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 року та   Конституції України – Основного Закону держави, який має найвищу юридичну силу і регламентує основи суспільного, політичного, економічного життя суспільства, права і свободи громадян, визначає межі здійснення державної влади і слугує юридичною базою всіх національних форм права.

Зокрема, згідно ст.33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод (ст.22).Не може бути обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками (ст.24).

Згідно ст.64 Конституції України конституційні права людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Так, окремі обмеження прав і свобод можуть встановлюватись лише в умовах воєнного або надзвичайного стану із зазначенням строку дії цих обмежень.

  В теперішній час в Донецькій області існують значні труднощі на в’їзд в район проведення АТО та виїзд з нього.

  Наказом першого заступника керівника антитерористичного центру при СБУ (керівника АТО на території Донецької і Луганської областей) від 22.01.2015 № 7 затверджено Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів вздовж лінії зіткнення в межах Донецької і Луганської областей .

  Тимчасовий порядок передбачає, що громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд в райони проведення АТО та виїзд з нього через блокпости і контрольні пункти при умові пред’явлення паспортних документів, а також перепусток, які видаються координаційним центром та координаційними групами  у відповідних місцях. 

 Проте зазначений прядок потребує доопрацювання і спрощення.

 По-перше, порушуються строки отримання перепусток (замість 2 тижнів - до 1 місяця та більше), в координаційних групах значні черги на отримання перепусток, до теперішнього часу не працює електронна версія.

 По-друге, виникають певні труднощі для осіб, які  для отримання перепусток повинні в’їхати на територію, яка контролюється українською владою.

  По-третє, громадяни України, які вимушені в’їжджати в райони проведення АТО, або виїжджати з них  стикаються із штучними перепонами, як наслідок - великі черги на блокпостах.

  Наприклад, поїздка за напрямом Маріуполь-Донецьк займає вдвічі, а той більше часу від нормативної, оскільки на КПП «Волноваха» транспорт простоює від 1 до 3 годин. Така ж ситуація за напрямом Горлівка-Артемівськ. Ще більші черги за напрямом Красноармійськ – Курахово - Донецьк, де на проїзд КПП «Курахово» громадяни вимушені чекати 3-4-5 годин.

  Заборона ввезення вантажів (товарів) на тимчасово окуповану територію посилить соціальну напругу серед населення області, призведе до гуманітарної катастрофи, оскільки вже зараз на окупованій території  існує нагальна потреба продуктів харчування, товарів першої необхідності, ліків. Крім того, нестача продуктів харчування, тощо призводить до значного їх здороження, на окупованій території у переважної кількості соціально незахищених верст населення вже не вистачає коштів на придбання самого необхідного. Така політика держави в сьогоднішній непростій ситуації може бути сприйнятою нашими громадянами як геноцид, і в ніякому разі не сприятиме розвитку патріотизму у громадян України. Також, наслідки прийняття цього законопроекту не стануть на користь міжнародному іміджу країни, котра має на меті в найближчий час стати повноправним членом ЄС. Годі вже казати про те, що в умовах інформаційної війни  ця ситуація буде використовуватись для того щоб облити Україну брудом, продемонструвати світовій спільноті, що Україна, в 21 сторіччі, в центрі Європи прирекла значну частину свого населення на вимирання, в умовах війни постійно ускладнює життя людей на окупованих територіях, замість того, щоб їм якось допомогти.

  В наш регіон прийшла біда, закликаємо вас не відсторонятись і зрозуміти, що за лінією зіткнення залишилися громадяни України, в основному пенсіонери, інваліди, сім’ї з дітьми, які не мають можливості виїхати. Їх родичі, яким пощастило виїхати та працевлаштуватися на підконтрольній українській владі території, не матимуть змогу відвідати своїх престарілих і немічних батьків, дітей, інших родичів, щоб надати їм будь-яку підтримку. Не кажучи вже про те, що на окупованій території донеччани мають нерухоме майно, на яке заробляли майже все життя, яке теж треба відвідувати, дбати про нього, бо іншого ніхто не дасть. Сім’ї Донбасу можуть, як колись в Німеччині, опинитися по різні сторони демаркаційної стіни, що на багато років розділила численні родини і стала символом тоталітаризму. Історичний досвід вчить нас тому, що в самі найтяжчі часи воєнних лихоліть треба згуртуватися, допомагати одне одному, надавати підтримку. І тільки так можна зберегти країну і згуртувати націю. Заради майбутнього України, не підштовхуйте мешканців окупованих територій до ворожої сторони, бо такий хибний крок може бути заразним і для інших регіонів, у випадку можливої активізації агресивної політики східного сусіда.

 Просимо  не  ухвалювати законопроект № 2004а в запропонованій редакції і виключити із законопроекту пункт 3 (стосовно нової редакції статті 10) та пункт 4 (стосовно доповнення новою статтею 10-1)".

 

 

Прес-служба