Пресс-центрНовостиПозиція УАРОР щодо Конституційних змін: трирі...
Новости

11.04.2024, 06:40

Проводиться XVІІ Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків "МОЇ ПРАВА-2024"

Другие новости

06.04.2024, 07:15

Публічні консультації

26.03.2024, 14:15

Уряд ухвалив важливі зміни щодо виплат переселенцям

13.03.2024, 11:35

Про онлайн курс « Декларуйся»

26.02.2024, 15:15

Тренінг на тему: TONE FROM THE TOP: ефективний антикорупційний менеджмент в організації

Позиція УАРОР щодо Конституційних змін: трирівнева система ОМС з виконавчими органами, префекти та ресурси

15 сентября 2021 года, 11:35

Новий Законопроєкт Про внесення змін до Конституції України в частині децентралізації повинен містити положення про трирівневу систему місцевого самоврядування, нагляд за діяльністю з боку префектів та ресурси на виконання повноважень місцевим самоврядуванням.

Про це йдеться у Зверненні Української асоціації районних та обласних рад до Президента України Володимира Зеленського від 14 вересня.

«Позиція нашої Асоціації незмінна щодо головних положень Законопроєкту Про внесення змін до Конституції щодо децентралізації влади:

  1.     Трирівнева система місцевого самоврядування: громада-район-область.
  2.     На кожному рівні місцевого самоврядування утворюються виконавчі органи.
  3.     Очільник виконавчого органу – голова ради.
  4.     Органи місцевого самоврядування обираються на пять років.
  5.     Виписані головні повноваження кожного рівня органів місцевого самоврядування.
  6.     Нагляд за діяльністю здійснюють префекти.
  7.     Гарантована ресурсна база на виконання повноважень органами місцевого самоврядування.

Саме такі позиції були узгодженні робочою групою з напрацювання тексту змін до Конституції та передані до Офісу Президента», — йдеться у Зверненні до Президента.

У направленому Президентові тексті аргументується необхідність функціонування районних рад як ланки, що представляє спільні інтереси територіальних громад.

«Ми з жалем констатуємо, що припиняють свою роботу заклади, які утримувались з районного бюджету: спортивні школи, школи мистецтв, соціальні заклади, будинки учнівської творчості, бібліотеки і т.д. Така ситуація прослідковується переважно у сільській місцевості.

Припиняються, оскільки на вимогу законодавства передані неспроможним громадам, які просто фізично не можуть їх утримувати та управляти. І навіть якщо громада спроможна, вона не завжди буде зацікавлена задовольняти спільні інтереси двох чи більше громад, і це природньо», — зазначається  у Зверненні.

Прес-служба