Регіональний філіал Національного інституту с...
Новости

02.05.2024, 11:20

Засідання ради управління людськими ресурсами при НАДС

Другие новости

30.04.2024, 09:30

Фестиваль Олега Скрипки "Країна Мрій"

11.04.2024, 06:40

Проводиться XVІІ Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків "МОЇ ПРАВА-2024"

06.04.2024, 07:15

Публічні консультації

26.03.2024, 14:15

Уряд ухвалив важливі зміни щодо виплат переселенцям

Регіональний філіал Національного інституту стратегічних досліджень у м. Донецьку

23 июля 2013 года, 15:50

У проекті програми достатньо поверхово представлено аналіз інститутів громадянського суспільства діючих у регіоні в цілому. Документ не містить характерних особливостей громадських організацій, не враховані їх потреби у державній підтримці. Проект програми не вирішує одне із ключових завдань, визначених у Посланні Президента у 2013 році – переформатування державної фінансової підтримки громадських організацій з технічного їх утримання до «підтримки соціальної діяльності, спрямованої на задоволення конкретних потреб тієї чи іншої соціальної групи, надання адресної соціальної допомоги».

Загалом відчувається збереження формалізованого підходу при розробці програмних положень документу, недостатнім є представлений спектр запропонованих механізмів покращення взаємодії між місцевою владою та громадськими організаціями. Також запропонований проект програми є хаотичним і не може позиціюнюватися як «дієвий засіб вирішення проблеми взаємодії влади та громадянського суспільства». Головна причина – це поверхневий принцип у розробці програми, як результат - заходи програми лише частково направлені на вирішення таких проблем розвитку громадянського суспільства як: самоорганізація населення, підвищення рівня довіри до третього сектору та влади; створення дієвого діалогу між місцевою владою та громадськими організаціями. І головне, у проекті програми відсутні заявлені «належні умови органам місцевої влади задля сприяння розвитку громадянського суспільства, які зараз є обмеженими».

Враховуючи зазначене та необхідність прийняття програми пропонуємо:

-                  Залучити до обговорення проекту програми представників громадських організацій різних напрямків.

-                  У проекті програми інформаційно-комунікаційна складова визначається в рамках створення інформаційного порталу - це є позитивним кроком. У той же час, доречним є посилення якості інформаційного наповнення діючих веб-ресурсів органів місцевої публічної влади. Зокрема,  з метою забезпечення оперативного доступу до програм, конкурсів на місцевому рівні,  зобов’язати відповідальні структури вчасно розміщувати їх на сторінках сайтів. 

-                  З метою переходу до більш продуктивних форм діалогу між владними інституціями та громадськістю, необхідним є збільшення інтерактивних, зворотних форм спілкування і особливу увагу необхідно приділити відстеженню громадської думки. У регіоні є достатня мережа соціологічних служб (переважна більшість є громадськими організаціями), які можна на тендерній основі залучати до цієї роботи.

-                  Потребує впровадження прозорого механізму доступу громадських організацій до фінансових ресурсів в межах конкурсів передбачених проектом програми.

-                  Чітко визначити процедуру формування груп з проведення моніторингу впровадження заходів програми із залученням представників різних громадських організацій. Визначити періодичність оприлюднення поточної інформації про хід виконання у засобах масової інформації.

Окремо потребує більш чіткого корегування такий напрямок програми як «Активізація громадян у контексті демократичних механізмів участі та самоорганізації у процесі вирішення місцевих проблем». Запропоновані соціологічні дослідження, опитування методом фокус-груп не можуть бути інструментом активізації громадян, тому що вони надають можливість лише досліджувати та констатувати фактичний стан громадської думки населення.

пресс-служба